استودیوهای ایرانی که در رویداد MIPCOM 2023 شرکت کردند و برای فروش و پخش محصولات خود یا جذب سرمایه گذار و گرفتن پروژه های تولید از بازار جهانی، به شبکه سازی و مذاکرات تجاری پرداختند عبارتند از :

  • شرکت دانش بنیان “روح آفرینان خیال” (Kahkeshan Studio)
  • موسسه هنری خلاق صادراتی “تکم فیلم آریایی” (TAKAMfilm)
  • شرکت دانش بنیان “زاگرس فیلم شیراز” (Xagros Film)
  • شرکت دانش بنیان “آونگ نگاره رسانه” (AVANG Negareh Media)
  • شرکت خلاق صادراتی “قاف” (Qaf Studio)
  • شرکت دانش بنیان “رضوان” (REZWAN Studio)
  • شرکت دانش بنیان “هنرهای خلاق صور” (Soor Creative Media)

اهداف اصلی از شرکت در این نمایشگاه (بازار)

    • برندینگ محتوای ایرانی در بازارهای جهانی ( آشنا شدن شرکت ها و کشورهای جهان با توانمندی ها و محصولات ایرانی )
    • آشنا شدن شرکت کنندگان ایرانی با استانداردها و ضایقه های مخاطبین جهانی ، شناخت رقبا و رویکردهای جهانی محتوا
    • عرضه محصولات آماده قابل فروش به مشتریان جهانی
    • عرضه خدمات قابل عرضه به شرکت ها از قبیل ظرفیت تولید ، خدمات جلوه های بصری و …
    • کشف ظرفیت های همکاری مشترک از قبیل تولید مشترک یا عرضه مشترک محصولات
    • شبکه سازی و ایجاد ارتباطات با افراد موثر در عرصه های بین المللی
    • بالا بردن سطح دانش فنی و هنری شرکت کنندگان ایرانی

گفتنی است سه روز پیش از رویداد میپکام ، رویداد میپ جونیور برگزار گردید که شامل برنامه های مختلف شبکه سازی و تولید مشترک متمرکز بر محتوای کودک و نوجوان بود که 3 شرکت ایرانی نیز در این رویداد حضور داشتند .

یکی از بخش های مهم این رویداد ها ، بخش کتابخانه نمایش دیجیتال (Screening Library) است که امکان بارگذاری پروژه ها یا محصولات آماده را فراهم می کند تا خریداران یا سرمایه گذاران پیش از شروع بازار ، حین و تا چند ماه پس از اتمام آن به این کتابخانه دسترسی دارند و  ارتباط بسیار خوبی برای جلب خریدار یا سرمایه گذار برای پروژه ها را ایجاد می کند .

IRAN MEDIA

یکی دیگر از بخش های این بازار ، امکان دسترسی به پلتفورم Matchmaking  است که بصورت آنلاین و دیجیتال همه اعضا و شرکت کنندگان در بازار در آن عضو هستند و امکان چت ، تبادل پیام و تنظیم قرارهای حضوری در طی بازار را فراهم می کرد. این پلتفورم نه تنها تنظیم قرارهای ملاقات را برای شرکت کنندگان تسهیل کرد بلکه تا چند ماه آینده کماکان برای ارتباطات بیشتر در دسترس خواهد بود. شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه هر کدام بیش از هفت جلسه و نشست از قبل طراحی شده را در ایام نمایشگاه تجربه کردند

بازار میپکام MIPCOM   عمومی ترین ، جامع ترین ، جدی ترین و مهم‌ترین رویداد در میان مجموعه رویدادهای میپ است که محلی برای گردهمایی تولیدکنندگان، سرمایه گذاران ، ناشران جهانی و خریداران این حوزه است.

MIPCOM  به عنوان « مادر همه بازارهای محتوای سرگرمی » موثرترین رویداد برای تصمیم‌گیرندگان جهانی است تا برای سریال‌های جدید، تعیین شرکای تولید بین‌المللی و تعیین برنامه توسعه آینده رقابت کنند.

MIPCOM 2023    (سی و نهمین دوره این بازار) در “کوت دازور” شهر “کن” فرانسه برگزار شد. در این دوره بیش از 12000 (دوازده هزار) نفر شرکت کننده از بیش از 110 کشور جهان حضور داشتند که بیش از 3000 نفر از شرکت کنندگان را خریداران تشکیل می دادند که بسیار قابل توجه است . رویدادهای شبکه‌ سازی و نشست ‌های تجاری ، علمی ، رسانه ای مختلف و بی‌نظیری جهت بروزرسانی دانش شرکت کنندگان برنامه‌ریزی‌شده بود که هر روز از صبح تا شب طی ایام این نمایشگاه انجام شد.